Wypadki pracowników

BHP Partner > Wypadki pracowników
Wypadki pracowników

Jakie są obowiązki pracodawcy, gdy dojdzie
do wypadku?

Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Rady z dnia 1 lipca 2009 roku w sprawie ustalenia okoliczności oraz przyczyny wypadku pracodawca, którego pracownik uległ wypadkowi powinien:

  • zapewnić udzielenie niezbędnej pierwszej pomocy pracownikowi, który jest poszkodowany,
  • zabezpieczyć miejsce wypadku,
  • zbadać okoliczności oraz przyczynę wypadku,
  • przygotować odpowiednią dokumentację,
  • zastosować  środki, mające na celu pomoc
    w zapobiegnięciu kolejnym takim wypadkom.
Dane z GUS

Statystyki wypadków przy pracy
w 2024 roku

W 2024 roku odnotowano ok. 67 000 osób poszkodowanych w wypadkach przy pracy, co stanowi spadek o 2,4% w porównaniu z rokiem 2023.
Wskaźnik wypadkowości zmniejszył się do poziomu 4,80 na 1000 pracujących. Choć liczba wypadków śmiertelnych i ciężkich uległa redukcji,
odnotowano wzrost liczby zdarzeń związanych z pracą zdalną.

67000

Zgłoszonych wypadków przy pracy w 2024 roku

Postępowanie

Co jest istotne?

Wypadki pracowników zdarzają się nie tylko i wyłącznie przy pracy, mogą bowiem
występować również w związku z pracą, ale również w drodze do pracy oraz z pracy.

Istotnym jest, aby wymaganą dokumentację powypadkową sporządzić w ciągu 14 dni od chwili zgłoszenia zdarzenia przez osobę, która została poszkodowana w wyniku wypadku.